reis naar Buriram - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu reis naar Buriram - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu

reis naar Buriram

Blijf op de hoogte en volg Brigite

08 Maart 2014 | Thailand, Buriram

Dag 6: 08-03-2014
na het ontbijt stond onze vertrek gepland we werden door onze lodge rond 9.30 weggebracht naar het busstation om verder te reizen naar Buriram.
Volgens onze gids zou er namelijk geen trein naar Buriram rijden.
Dus we stonden bij een bus waarop Bangkok op stond dus we wilde een kaartje kopen waar we we als antwoord kregen vandaag gaat er geen bus naar Buriram we stonden wat versteld maar dachten na op de heen weg zag ik aan de andere kant ook een bus staan dus zijn we terug gelopen met koffer en al en idd na een kwartier lopen zagen we aan de andere kant van de weg een bus staan Thaise mensen aan de kant schoten snel te hulp en zeiden dat dit de bus naar Buriram was helemaal blij stapte we de bus in we vroegen nog aan de chauffeur dat we nog geen kaartje hadden waar hij wat in Thais tussen ons terug brabbelde ga maar zitten het komt wel goed.
Idd er kwam tijdens vertrek een jongen naar ons toe om tickets te verkopen 70 baht voor een kaartje.
We dachten dat we een rechtstreekse bus hadden naar Buriram maar dat was minder waar in de stad Khorat moesten we overstappen in heel veel mindere luxe bus en ook tussen de lokale bevolking gelukkig nog wel plek voor twee.
Na totaal 5 uur reizen in de bus kwamen we aan in Buriram.
Vanuit het busstation een taxi naar het hotel gepakt.
3 nachten verbleven we in het klim hotel.
Rond etenstijd wilden we het stadje bekennen. Je merkt algauw dat we hier 1 grote attractie zijn zijn niemand spreekt Engels, na wat heen weer geloop besloten bij een Thais restaurantje wat te eten een gok maar zeker de moeite waard we wisten niet echt wat we te eten kregen maar na wat handen en voeten en wat Thaise woorden was het toch gelukt om een echte pittige Thais gerecht kregen.
In de kamer stippelde we de trip van morgen uit.