Reis naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu Reis naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu

Reis naar Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Brigite

12 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 10:
Taxi was netjes op tijd bij het hotel. 8.30 hadden we afgesproken. Heerlijk in een goede auto even chillen richting de Cambodjaanse grens.
Rond 10.00 kwamen we bij de grens Chom Chom. Een drukke bedoeling. Veel mensen, veel handelaars.
Nu begonnen onze beide magen wel 100x rondom te draaien. Nu moesten we als twee wandelende blanke toeristen nog een visum regelen. Gaan ze moeilijk doen, moet de koffer open. Wat voor ellende gaat er komen? Cambodja werkt met US Dollars en wij hadden enkel Thais geld op zak en een pinautomaat was in geen velden of wegen te bekennen.
Na hoop papier werk en hoop stempels konden we opgelucht ademhalen en onze reis vervolgen. Een welwillende Cambodjaanse taxi stond klaar en bracht ons in een 3 uur durende rit naar Siem Reap.
Rond half 2 kwamen we aan bij Villa Kiara een droompaleisje. We kwamen hier direct tot rust. De gastvrijheid en de vriendelijkheid van de Cambodjaanse mensen is echt ongelooflijk. Na inchecken van onze kamer werd onze zwemkleding uit de koffer gehaald en de middag werd ingezet om lekker te ontspannen bij, in en om het zwembad.
Rond etenstijd werden door de service van het hotel naar de Pubstreet gebracht met de tuktuk.

In de pubstreet namen we plaats bij een BBQ restaurant op het menu stond krokodil en haaienvlees en diverse andere soorten vlees als extraatje hebben we ook heerlijke gamba's besteld en hebben we samen ons uitgeleefd op de Cambodjaanse tafel barbecue.

Brigite

Wij kennen elkaar 9 maanden en zijn aan elkaar gewaagd om lekker veel van de wereld te zien. Samen hebben we Finland, Estland, Hongarije, Turkije en België afgereisd. In maart gaan we 1 maand naar Thailand en Cambodja luxe backpacken vandaar deze site zodat jullie een klein beetje van onze reis mee kunnen genieten. Onze passies naast het reizen zijn zwemmen en duiken.

Actief sinds 24 Jan. 2014