Prasat Hin Khao - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu Prasat Hin Khao - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu

Prasat Hin Khao

Blijf op de hoogte en volg Brigite

09 Maart 2014 | Thailand, Buriram

Dag 7:

Na het ontbijt vertrokken we richting het busstation waar we uiteindelijk anderhalf uur in de bus moesten wachten richting de Prasat Hin Khao Phanom Rung tussen de lokale bevolking waarbij de airco nog uit stond, bloedje heet dus.
Er waren ook wat monniken in de bus en geloof me de monniken zijn hier niet zo heilig hoor na 6x langs ons te zijn gelopen in de bus met verleidelijke blikken naar Brigite toe durfde hij eindelijk te vragen of hij een foto van Brigite mocht nemen ( nog zo een oud rolletje fotocamera) hij schoot er 3....die heeft de komende tijd pret in zijn slaapkamertje.
Na ca. anderhalf uur rijden zag Brigite een plaatsnaam bordje richting de tempel/ ruïne. We wilde uitstappen maar hoe? Die bus zat sjokvol.
Bij het uit stappen direct 2 scooters met chauffeurs geregeld welke ons heen en terug naar de tempels reden. We stapte achter op de scooter zonder helm en reden ong. 80 km/ uur door de bergen in richting de tempels.
We hadden beide onderweg toch wel peentjes gezweet of het wel goed zou gaan maar al gauw kregen we het vertrouwen in onze toch wel ervaren rijders.

De 1e tempel/ ruïne, de kleine Muang Tam lag verder dan de grote dus reden we eerst daar heen. Bij aankomst was het er heerlijk rustig maar wel erg warm.
We konden heerlijk op onze gemak de tempel bekijken en wauw wat was deze mooi. Vooral de vijvers om de tempels heen. Het gaf ons heerlijk rustig gevoel, gewoon weg spiritueel.

Onze chauffeurs stonden wederom klaar met de scooter om ons naar het grotere Khmer tempel te brengen. Hier was het iets drukker maar zeker nog erg relaxed.
We waren ook hier weer meer een attractie tussen de Thaise bevolking. Patrick ging op de foto met 2 wat oudere dames.
Deze tempel Prasat Hin Khao Phanom Rung was zeker ook de moeite waard voor een bezichtiging.
De details hoe de tempels zijn gebouwd zijn, enorme stenen blokken op elkaar gestapeld. Echt een uniek plekje.
Na een dag de tempels bezocht te hebben werden we terug naar de openbare drukke weg gereden.
We hadden geen idee hoe laat de bus zou komen maar wat we wel wisten was dat het spitsuur was. We konden de gok nemen om in een overvolle bus te stappen of toch de luxe versie nemen en met de taxi naar het hotel gaan we kozen voor het tweede. Patrick zijn chauffeur zij voor een acceptabel bedrag een taxi te kunnen regelen en we stemde in. 3 minuten later werd er een auto voorgereden waarop onze chauffeur zelf instapte. De snoeperd dacht nog even wat extra bath te verdienen aan ons. Groot gelijk! Bij aankomst hotel namen we nog een heerlijke frisse duik in het zwembad.

Brigite

Wij kennen elkaar 9 maanden en zijn aan elkaar gewaagd om lekker veel van de wereld te zien. Samen hebben we Finland, Estland, Hongarije, Turkije en België afgereisd. In maart gaan we 1 maand naar Thailand en Cambodja luxe backpacken vandaar deze site zodat jullie een klein beetje van onze reis mee kunnen genieten. Onze passies naast het reizen zijn zwemmen en duiken.

Actief sinds 24 Jan. 2014