Reis naar Pak Chong - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu Reis naar Pak Chong - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu

Reis naar Pak Chong

Blijf op de hoogte en volg Brigite

06 Maart 2014 | Thailand, Pak Chong

Dag 4

Vroeg uit bed 8.20 vertrekt de train vanaf Bangkok treinstation via Ayutthaya naar Pak Chong.
We zijn om 7.45 op het station dus waren we ruim op tijd om de kaartjes te kunnen kopen. Twee kaartjes 2e klas voor nog geen €6,=.
In de trein worden we naar onze zit plekken geleid. Heel bijzonder 2e klas met airco en vrij normale stoelen.
In de trein kan je veel plaatselijke gerechtjes kopen. We zagen pel-pinda's en dachten mmm lekker tot we de nootjes open maakte en dachten blehhhh paars en zacht en nat die hoeven we niet, bleek het achteraf gekookte pel pinda's te zijn.
Na 3,5 uur reizen kwamen we bij onze eindbestemming aan.
We stapten uit en keken rond we werden verrast door de lodge we werden opgehaald. Hoe konden zij nu weten dat we juist op dat moment op het station zouden aankomen. Een ander tijdstip een ander vervoersmiddel was ook mogelijk geweest. Na een half uurtje kwamen we bij onze lodge aan.
We werden vriendelijk ontvangen en er werd vermeld dat onze geboekte kamer niet beschikbaar was. We werden van luxe naar VIP omgeboekt. Helemaal gratis! De kamer leek wel een balzaal. Zo groot en zo mooi.
Direct hebben een anderhalve dag toer geboekt en de 1e toer starten om 15.00 en we waren rond half 1 aangekomen dus even weer acclimatiseren.

Om 15.00 werden we met een open bus songthaew opgehaald, de toer begon bij een waterval waren we een heerlijke frisse duik namen in heerlijk en o zo helder water.
Daarna reden we door naar een Thaise tempel waaronder zich een vleermuizengrot bevond. In het pikkedonker met als enige lichtbron een zaklamp was het best even wennen aan de situatie. Zeker toen we de boodschap kregen op te passen voor cobra's en schorpioenen die zich ook in de grot op konden houden.
Nadat we de vleermuizengrot bezocht hadden gingen we naar buiten om te kijken bij een hooggelegen opening in een berg iets verder op waar miljoenen vleermuizen tijdens de schemer uit zouden vliegen. Na bijna 2,5 uur wachten en geen vleermuis te hebben gezien, was inmiddels ook pikkedonker buiten geworden zijn we rond 19.30 weer terug naar de lodge gebracht.
Hier lekker green curry gegeten en daarna naar bed. We waren kapot en om 21.30 ging het lichtje uit.

Brigite

Wij kennen elkaar 9 maanden en zijn aan elkaar gewaagd om lekker veel van de wereld te zien. Samen hebben we Finland, Estland, Hongarije, Turkije en België afgereisd. In maart gaan we 1 maand naar Thailand en Cambodja luxe backpacken vandaar deze site zodat jullie een klein beetje van onze reis mee kunnen genieten. Onze passies naast het reizen zijn zwemmen en duiken.

Actief sinds 24 Jan. 2014