Bangkok dag 3: 05-03-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3: 05-03-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3: 05-03-2014

Blijf op de hoogte en volg Brigite

05 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Patrick werd verrast dat hij er vroeg uit moest. Ik had een verrassing voor ons geregeld.
Om 07.00 werden we in het centrum van Bangkok verwacht om een fiets tour van 5 uur incl. boottocht te gaan maken.
Waar kan je een goede fiets tour maken? Ja uiteraard bij een Nederlands fiets company genaamd Co van Kassel misschien voor sommige onder jullie wel bekend.

We vroegen om een taxi richting Co van Kassel ( uitgevonden dat de taxi toch velen malen goedkoper is dan een tuktuk).
Onderweg in de taxi was er weg opbreking (demonstratie) Ooooh als we maar niet te laat komen.
Iets over 7.00 kwamen we aan, uiteraard waren er een hoop Nederlanders, een gemengde groep van rond de 12 mensen.
Rond 7.20 mochten we onze fiets uitzoeken en de tour kon beginnen.
Echt waanzinnig fietsen door de kleine steegjes van China Town waar jij op dat moment denkt dit is onmogelijk om daar doorheen te fietsen. Al die geuren en kleuren en de zoveel Thaise-Chinese mensen kwamen op je af.
We stopte bij Chinese en Thaise tempels.
Ik kan het omschrijven of je onderdeel van een film bent echt geweldig gewoon.
Patrick en ik kwamen bij een fietspoort waar je als dunne Thai wel door heen komt. Door het pad heen groeide een boom dit was even manoeuvreren om er door heen te komen samen met je fiets.
Een kleine overstap op een boot om aan de andere kant van de rivier te komen.
Onze gids vertelde dat dit het rustige deel van Bangkok is omdat mensen er alleen wonen en werken in de binnenstad van Bangkok.
Je merkte direct een verschil van het drukke Bangkok en de rustige wijken er om heen.
Na een stukje fietsen stapte we in een longtail boot en ook daar gingen de fietsen in mee.
We voeren over de chao paya rivier en de inhammen ervan echt mooi om te zien hoe de Thaise mensen echt leven huizen (krotten) op palen in het water. Ooit wel eens verkeersborden op het water gezien? In Thailand heb je actieve kruispunten op de vaarwateren.
Na ongeveer een half uur kwamen we uit midden in de natuur tussen de pandan velden en de palmbomen.
Onderweg stopte we bij een restaurant aan het water waar we heerlijk Thais gegeten hebben Patrick maakte kennis met prik la pla een soort aroma alleen erg pittig (iets te heet voor Nederlandse begrippen) maar zeker erg lekker als toevoeging in je soep.
Na de lunch fietsten we nog een stukje langs de snelweg en andere wegen terug naar de longtail boot die ons over de Chao paya rivier terug bracht om daarna te fietsen naar het eindpunt.
We kunnen concluderen dat de fietstour echt een enorm succes is echt heel mooi en geweldig.

S'middags terug in het hotel even relaxen en zwemmen en aan het eind van de middag langs het station om een treinkaartje te regelen voor de treinrit naar Khao Yai national park zodat we gegarandeerd fijne zitplekken zouden hebben.
Eind van de middag had Brigite afgesproken met een Thaise vriendin Jenny die ze 3 jaar geleden in Phuket ontmoet had.
Na wat oponthoud in het drukke Bangkok zouden we Jenny eindelijk zien maar waar stond ze? En hoe komen we daar want letterlijk je auto ergens neerzetten is nog niet zo makkelijk. Door een plaatselijke Thai aan te houden welke voor ons het telefonisch contact vergemakkelijkte werd er onderling door hun bepaald dat we met de brommer naar Jenny gebracht zouden worden. Daar gingen we dan met zijn tweetjes achterop de brommer bij onze Thaise bestuurder dwars door de file, dwars door de chaos van Bangkok......zonder helm. Geen verstandig iets en ook zeker niet toegestaan in ons eigen Nederland..
Het was fijn om haar weer te zien ze bracht ons naar haar zus.
We werden daar hartelijk ontvangen en er werd geregeld dat we konden BBQ'en. Echt een hele leuke ervaring om bij een Thais gezin, de plaastelijke bevolking thuis te gast te zijn. We hebben er echt van genoten en Patrick heeft zo hier en daar een Thais woordje opgedaan.
Na het diner gingen we samen met Jenny gezellig wat drinken bij Asiatique, een soort van luxe boulevard voor de wat rijkere Thai met Nederlandse bedragen.
Al met al een super leuke dag met veel indrukken van de Thaise cultuur.

Morgenvroeg de treinreis naar Khao Yai national park