Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brigite Patrick - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Brigite

04 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Zo 2 dgn in de levende en dukke stad van Thailand-Bangkok.
Aankomst gistermiddag in Bangkok.
Vlucht met de emirates was super tussenlanding in Dubai ging snel voorbij ook al was het 3 uur wachtijd.
Slapen in het vliegtuig richting Bangkok was niet echt een succes Brigite ong. 3 uur en Patrick 1 uur .
Aangekomen in Bangkok eerst de koffers halen en dan richting bus of ander soort van openbaar vervoer we hadden snel gezien dat we met de skytrain het snelste manier van reizen is.
Zo voor € ong. 2.00 per kaartje richting het hotel eindpunt skytrain stapte we uit bij toeval zag ik onderweg het hotel. We dachten we nemen wel een tuktuk maar voelde dat we genaaid werden dan maar te voet, na ong. 3 kwartier kwamen we aan..
Inchecken en lekker douchen.
Na dat we gedoucht hadden we ging we te voet de omgeving verkennen brie wilde naar de kapper.
Na 600 fasion winkels even terug naar het hotel voor info en de weg.
Uiteindelijk richting central world, grootste wc van Bangkok gefouilleerd en al kon brie naar de kapper.
Je merkt toch nog wat kleine resten van de shutdown.
We merkten rond 21.00 dat we toch wel erg moe waren Pat wilde slapen en ik wilde een voetmassage uiteindelijk toch nog samen een heerlijke voetmassage gehad heerlijk.

Dag 2:
9.30 gingen we uit bed douchen en 11.30 richting bangkok we hoopte een ontbijt te kunnen score maar niet echt gelukt.
Rond 13.00 waren met onderhandelingen tuktuk richting bangkok grand palace de chauffeur zei dat hij niet verder kon dus we dachten wel te kunnen lopen. Tussen de hekken door waar mogelijk demonstranten zich opgesteld hadden met tenten en gratis water en Patrick nog een potje voetbal met een klein meisje speelde kwamen we bij de golden mountain aan gouden tempel.
Geen toerist te bekennen.
Daarna dachten wel te voet richting Grand palace te kunnen, verdwaald nee hoor haha.
Uiteindelijk besloten we een tuktuk te nemen.
Goede optie :) was ander iets te ver om te lopen.
Rond 14.15 waren we bij Grand palace, echt heel mooi we keken onze ogen uit.
Daarna nog naar de liggende boeddha wat pro gelopen ook inmens groot zeg.
En dat zonder ontbijt of lunch.
Rond half 5 besloten we naar koh san road te gaan en daar namen we een overheerlijke tom kai soep lekker.
Daarna nog gewandeld over de koh san road voor een heerlijke thaise massage, wat een leven.
Na de massage weer heerlijk gegeten en na anderhalve liter chang en hoop gezelligheid terug met de tuktuk met hotel.

• 13 Maart 2014 - 18:48

Raimond:

Leuk verslag. Je kan zien Bangkok is groter dan je denkt.

Brigite

Wij kennen elkaar 9 maanden en zijn aan elkaar gewaagd om lekker veel van de wereld te zien. Samen hebben we Finland, Estland, Hongarije, Turkije en België afgereisd. In maart gaan we 1 maand naar Thailand en Cambodja luxe backpacken vandaar deze site zodat jullie een klein beetje van onze reis mee kunnen genieten. Onze passies naast het reizen zijn zwemmen en duiken.

Actief sinds 24 Jan. 2014